SILA KLIK INI

Saturday, July 16, 2011

KAUNSELING PENAWAR HATI YANG BERKESAN....

Nak apungkan gambar memang la menguji kesabaran amat. Tapi nak wat camno, da lama tak update entry, jadi kenalah naikkan jugak peristiwa hari ini dalam sejarah katanya.

Inilah dia sekalian juruletih yang menyertai kursus lanjutan kaunseling yang cukup bergaya, bermutu dan penuh dengan keunggulan. Yang paling mantap penyampai kursus itu sudah tentulah Dr. Aziz Yatim yang memang ada keles katanya. Banyak pengalaman beliau yang dicurah. Bahasanya bersahaja dan mudah pula difahami. Memang laras bahasanya adalah untuk obat-obatan hati. Ia cukup mengagumkan. Kalau anda semua ada masalah, silakan aju. Memang akan dapat satu obat katanya.

Kot sebelum ni, muka-muka yang kusam itu perlu diserikan, maka sekarang ini, hati yang kurang peka pula perlu disendikan dengan nilai kemanusian yang tinggi. Bukannya dok meghampuih tak mau mau. Orang utara cakap toksah dok wat bebai. Nak nasehat anak celoreng dan anak remaha, termasuk yang tua bangka, perlukan seni interaksi juga. Bukan main terjah aje, atau cuba berpura-pura. Sesungguhnya kepalsuan yang tertutup itu pasti akan terkantoi juga. Tapi jika bantuan itu datang dari hati, InsyaAllah, pasti ada hasilnya suatu masa nanti.

Terima kasih kepada pensyarah-pensyarah sekalia. Moga ilmu kalian ada berkahnya. Dr Aziz, Dr Takiyudin, Dr Nozeck dan crew kursus. Domo arigato....


Korang semua juruletih, toksah la pulak membakul sampahkan ilmu yang disejat itu. Biar ia menyerlah hingga anak celoreng riang bertemu dengan kita. Biar mereka membawa sepotong cahaya bila keluar dari alam celoreng nanti. Satu ketika yang, pasti diri kita akan dikenang kembali dalam benak mereka. Bukan itu harapan, tapi biasanya begitulah.....itulah pun kemanisan yang lazat rasanya.!

No comments:

Post a Comment

TOLONG LA KLIK SAYA EK...TOLONG LAH